Thursday, February 20, 2020
Acasă Food & Drinks Studiu UE despre dublul standard. Rezultatele sunt surprinzătoare

Studiu UE despre dublul standard. Rezultatele sunt surprinzătoare

Luni, Comisia Europeană a publicat studiul UE privind dublul standard al produselor alimentare, realizat în 19 țări.

„9% din produsele comparate aveau o compoziție diferită, deși partea din față a ambalajului era identică. Alte 22% din produse aveau o compoziție diferită, în pofida faptului că partea din față a ambalajului era similară. Studiul nu a demonstrat existența unui model geografic consecvent. Pe baza noii metodologii elaborate, autoritățile naționale competente vor fi de acum înainte în măsură să efectueze analize de la caz la caz pentru a detecta practicile înșelătoare interzise în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor. În conformitate cu legislația UE, comercializarea unui produs ca fiind identic cu cel comercializat într-un alt stat membru, în pofida faptului că acesta are o compoziție sau caracteristici semnificativ diferite, ar putea induce în eroare consumatorii în mod abuziv și ilegal dacă acest lucru nu poate fi justificat prin rațiuni legitime și obiective. Testarea s-a bazat pe o metodologie armonizată elaborată de către Centrul Comun de Cercetare, în cooperare cu statele membre. Această metodologie permite eșantionarea, testarea și interpretarea datelor în termeni comparabili, în întreaga UE. Toate statele membre ale UE au fost invitate să colecteze informații cu privire la compoziția produselor alimentare selectate oferite pe piețele lor. Nouăsprezece state membre ale UE au transmis informații cu privire la 113 produse de marcă și 15 produse sub mărci proprii ale distribuitorilor. Într-o primă etapă, această analiză se bazează pe informațiile care figurează pe etichetele produselor și pe aspectul părții din fața a produselor. Raportul publicat astăzi va oferi o bază mai bună pentru discutarea standardelor de calitate duble în UE. Cu toate acestea, sunt necesare măsuri și cercetări suplimentare pentru ca evaluarea să fie mai reprezentativă, iar legătura dintre compoziție și calitate să fie mai bine înțeleasă.”, s-a precizat în comunicatul de presă transmis.

„Unii europeni au senzația că produsele alimentare de marcă pe care le cumpără sunt diferite, posibil inferioare, față de cele disponibile în alte țări. Comisia și-a invitat oamenii de știință să contribuie la evaluarea obiectivă a amplorii acestui fenomen pe piața unică. Rezultatele sunt mixte: pe de o parte, mă bucur că nu s-a găsit nicio dovadă a unui decalaj între est și vest în ceea ce privește compoziția produselor alimentare de marcă, dar, pe de altă parte, mă îngrijorează constatarea că până la o treime din produsele testate aveau o compoziție clar diferită, deși erau comercializate sub mărci identice sau similare”, a declarat Tibor Navracsics, comisar pentru educație, cultură, tineret și sport.

 

România nu s-a aflat pe lista țărilor participante la studiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Cum poti cumpara incaltaminte la reducere

Trebuie sa te inveti sa iti gestionezi banii. In primul rand nu este recmandat sa iti cheltui tot salariul pe haine si pe produse...

Care sunt principalele avantaje și dezavantje ale unei camere sau al unui sistem de supraveghere?

Traim intr-o epoca in care informatia este totul. Daca vrei sa evoluezi, trebuie sa fii informat si daca vrei sa fii sigur, trebuie sa...

Evita aceste greseli in relatie

O relatie inseamna mult mai mult decat perioada frumoasa de la inceput in care fiecare traire este tot mai intensa. Primele luni de relatie...

Ce sa porti la masa de Craciun? Sfatul expertilor pentru tinuta perfecta

Nu exista femeie care sa nu se intrebe mereu `Eu cu ce ma imbrac?`, mai ales atunci cand este vorba despre evenimente importante. In luna...

Ai invitati la masa de Craciun? Iata ce sa pregatesti pentru a-i surprinde

Masa de Craciun este mereu bogata, dar mai ales gustoasa. Daca pe toata perioada anului incercam sa mancam cat mai sanatos pentru a fi...