Acasă Bussiness Angajaţii nu renunţă la locul de muncă, ci la managerii incompetenţi

Angajaţii nu renunţă la locul de muncă, ci la managerii incompetenţi

Potrivit lui Alison McMahon, CEO TwoFold, un lider căruia nu-i pasă de angajaţii săi nu este cu adevărat un lider.

De ce mulţi angajaţi renunţă la serviciul pe care îl au? Cu siguranţă, explicaţiile pot fi numeroase şi diferite: banii, timpul, distanţa, blazarea etc. sunt motive cunoscute şi previzibile. Pentru Alison McMahon, specialist HR şi CEO al TwoFold, motivul principal pentru care angajaţii renunţă la un loc de muncă este pentru că se satură să lucreze pentru un şef iresponsabil.

De cele mai multe ori, spune Alison, oamenii sunt dispuşi să tolereze mai multe aspecte negative la locul de muncă, atâta vreme cât le place ceea ce fac. Atunci când plăcerea de a lucra dispare nu mai e nici un motiv ca ei să rămână pe loc. “ În 9 din 10 cazuri, când un angajat spune că îşi schimbă serviciul din cauza banilor, lucrul ăsta nu e adevărat. E doar prea inconfortabil să spună motivul real.”

Daca afirmaţia de mai sus are sau nu acoperire, rămâne de verificat, dar observaţia că un şef incompetent sau iresponsabil nu este un lider veritabil nu e nici o exagerare. Dacă te afli la conducerea unei companii, echipa ta trebuie să fie îndrumată de acţiunile şi valorile tale. Atunci când, manager fiind, nu reuşeşti să ai un comportament corespunzător, vei constata cât de mult scade productivitatea în rândul angajaţilor tăi.

McMahon oferă şi câteva sugestii pentru cei ce doresc să îşi îmbunătăţească abilităţile de leadership, deşi se pare că aceste calităţi sunt mai degrabă inerente în oameni, decât dobândite. De pildă, să îţi pese cu adevărat despre angajaţii tăi: asta nu depinde de ceva ce poate face un expert în Resurse Umane, ci ţine de vocaţia inerentă a liderului.

Prin natura promovărilor în funcţie, se întâmplă în mod inevitabil ca la un moment dat, un bun angajat fără competenţe reale de leadership să ajungă într-o poziţie de conducere. Potrivit lui McMahon, aceasta este o problemă cronică, pe care companiile trebuie să o evite, sau măcar să o adreseze acordându-i importanţa corespunzătoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Must Read

Alain Delon a primit la Festivalul de la Cannes trofeul Palme d’Or pentru intreaga cariera cinematografica

Alain Delon, celebrul actor francez, a fost premiat la Cannes cu trofeul Palme d’Or onorifc, pentru intreaga cariera in cinematografie. Vizibil emotionat, starul in...

Imagini inedite surprinse în Dobrogea. Un popândău a scăpat din ghiarele unei păsări răpitoare

Un fotograf a surprins imagini inedite cu o pasăre răpitoare care a ridicat de la sol prada, un popândău. Din fericire, rozătoarea a reușit...

George R.R Martin este trist. Nu este de acord cu ultimul sezon al serialului Game of Thrones

George R.R Martin, autorul cartilor care au stat la baza serialului Game of Thrones, este trist si afirma ca nu este de acord cu...

Produse cosmetice care nu ar trebui să lipsească din portfardul tău în perioada verii

Temperaturile extrem de ridicate și soarele arzător din perioada verii ne determină să luăm măsuri în ceea ce privește îngrijirea. Trebuie să fim mereu...

Fanii GOT au lansat o petiție- Cer refacerea episoadelor din ultimul sezon

Indignați de scenariul episoadelor din ultimul sezon Game of Thrones, fanii seriei TV au lansat o petiție prin care solicită refacerea celui de-al optulea...